zaterdag 12 januari 2019

Het Prentenboek is onderweg...

René tekent de laatste prenten. 
Schande! Al meer dan een half jaar heb ik niets nieuws geschreven. Op dit blog dan... In de praktijk ben ik de laatste maanden bijna dag en nacht aan het schrijven geweest, maar dan voor Het Prentenboek dat ik samen met René Nauta maak. Na drie jaar is het manuscript klaar, zijn alle foto's (bijna 750 in totaal) uitgezocht en bewerkt en heeft René bijna 350 tekeningen gemaakt. Zondag hebben we alles naar vormgever Wemoet Wartena gestuurd. En nu? Nu begint het zenuwachtige wachten op de eerste proeven.
Het wordt een joekel van een boek. Vier- tot vijfhonderd pagina's vermoed ik. Een handzame veldgids kun je het niet meer noemen denk ik, maar doorwrocht is het wel... In mei is de boekpresentatie, ergens in het midden van het land.
Nu heb ik hopelijk ook weer tijd voor anderen dingen en weer af en toe een mooi sporenavontuur posten op Natuurspoor. Wil je op de hoogte blijven van Het Prentenboek dan kun je de website www.hetprentenboek.eu of Het Prentenboek op Facebook in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten