vrijdag 4 februari 2011

BosBlog (1)

Het Jaar van het Bos, daar moeten we wat mee doen... Waarvan akte. Binnen dit onvolprezen ik-vind-veel-leuk-en-wil-daar-graag-over-schrijven-blog, ruim ik een overhoekje in voor het BosBlog. Ik neem je mee het bos in, op mijn zoektocht naar beesten, planten en... de waarheid. Ik raak steeds meer geobsedeerd door het idee dat we het zo met elkaar oneens zijn over hoe het bos er in Nederland er heeft uitgezien en hoe het er in de toekomst uit zou moeten zien. Het zal gaan over boeken, wetenschappers, visies, theorieën, weetjes, onzin en over bomen natuurlijk. Maar het zal vooral gaan over ontdekkingen in wat ik voor het gemak maar even mijn achtertuin noem. Een bos van krap 100 hectare, met heel veel verschillende eigenaren. Wat gebeurt er allemaal in zo´n bos, welke beesten huppelen en rond en waarom? Kortom, allemaal dingen waar u helemaal niet op zit te wachten! Maar wel gelardeerd met mooie of nuttige foto's en daarom misschien best de moeite waard om af en toe eens te bekijken...

















Vos en hond poepen gebroederlijk naast elkaar. Van wie is wat?
Bruin is Bonzo, zwart is ex-muis en ander wild spul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten