maandag 9 juli 2012

Dierspoorjournaal #12 - Raaf

Mijn collega's lagen onder hun bureau's van het lachen na mijn wanhopige uitspraak: 'Shit, ik heb mijn ravenveer opgezogen.' Vorige week twitterde ik nog hoeveel energie er uit gaat van zo'n simpel veertje. En nu zat ie dus ineens in een stofzuigerzak, omdat ik in overijverige bui mijn bureau van allerlei etensresten en stof wilde ontdoen. Een beetje gek ben ik wel, dus die stofzuigerzak moest er aan geloven. Maar tussen alle haren, stof, steentjes en een enorme hoeveelheid zand was er geen spoor meer van het veertje terug te vinden.
Nadat ze uitgelachen waren, toonde een van mijn collega's zich toch solidair met me. Uit zijn tas toverde hij een puntgave braakbal van een raaf. 'Gevonden onder de nestboom,' zei hij triomfantelijk. Ik hoorde iets van 'je hebt blijkbaar zelf niet goed gekeken' in zijn stem, maar voor dat soort gedachten was het nu niet het juiste moment.
De braakbal is een kluwen van losjes in elkaar gevlochten haar met daarin behoorlijk wat botjes. Raven hebben dus net als uilen blijkbaar niet al te sterk maagzuur. Ik popel om de botjes er uit te pulken en aan een nader onderzoek te onderwerpen, maar ik laat hem eerst nog een poosje op mijn bureau liggen. Ben wel benieuwd hoeveel energie een braakbal van een raaf oplevert.


Braakbaal van een raaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten